čtvrtek 23. května 2013

Záhada hlavolamu



Ti, co stejně jako já, vyrostli na foglarovkách, a kterým se tajil dech při čtení Hochů od Bobří řeky, a nechápali, jak sakra mohl Mirek Dušín neříct ani jedno sprosté slovo, jistě ocení, že Stínadla opravdu existují! Možná někomu neřeknu nic nového pod sluncem, ale já jsem byla naprosto zaskočena, když jsem zjistila, že proslulý kostel Sv. Jakuba se nachází v Praze jen kousek od mého oblíbeného a hojně navštěvovaného Palladia.
To by celé ještě nebylo až tak ohromující. Co mi ale vskutku vzalo dech, bylo, jak opravdově to místo působí. Po zdi v ulici „Ve Stínadlech“ jsou nalepeny vzkazy pro Vonty, obrázky ježka v kleci a pro ty, co viděli černobílý film, připomenu, že právě na této zdi se objevil Široko v černé peleríně a bílé masce.
Není to žádné muzeum tvorby Jaroslava Foglara, je to jen cihlová ulice, ale přesto stojí za to tam seběhnout, třeba zrovna když budete v již zmiňovaném Palladiu. Už jen pro ten poct „projít se po Stínadlech“.


2 komentáře:

  1. Hezký! Zrovna nedávno jsem přemýšlel, že bych se tam měl podívat... Martin říkal, že to je jenom pár uliček, ale stejně mě to láká.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že jsem tě mohla informovat :) Ono je toho fakt maličko, ale na druhou stranu je to úplně v centru, tak to není, že by člověk kvůli tomu jel přes celou Prahu. Řekla bych, že za ten pocit to určitě stojí.

      Vymazat