neděle 12. května 2013

Vražedná opice

Aneb povídka, jak k našim korunovačním klenotům málem přibyla šavle...
Poté, co se náš prezident úspěšně opil na Ruské ambasádě (kde po údajné viróze nebylo ani známky), ačkoli věděl, že následující den má být přítomen při vystavení korunovačních klenotů, čekala důstojnost naší země další rána.
Ze zjevně opilého a mocně se potácejícího Zemana se pomalu ale jistě stává podobná internetová senzace, jako byl předchozí prezident Klaus po ukradení pera. Marně jsem se spolu se dvěma lékaři s více než dvacetiletou praxí pokoušela na Zemanovi najít známky jakékoli jiné nemoci než je alkoholismus. Když se ploužil podél stěny nebo se ukláněl klenotům, zatímco přítomní se na něj buď pohoršeně dívali, nebo se ho snažili chytat, říkala jsem si jen: „Panebože, za co...?“
Netřeba snad připomínat, jak vzácnou příležitostí vystavení korunovačních klenotů je. Pro našeho prezidenta ovšem nestálo za to přijít na ni střízlivý.
Kladu si jen jednu otázku. Radši spáč nebo opilec? Za mě jednoznačně spáč, ovšem dokud se náš současný prezident neupije definitivně, budeme mít násosku.
Doporučuji připravit se na novoroční projev.

9 komentářů:

  1. Bohužel jsem si otevřel na jednom nejmenovaném zpravodajském webu diskusi a přišel teprve ten pravý šok... :D :D Více než polovina diskutujících se pána prezidenta zastávala se slovy, že o nic nejde, opít se může každý a vlastně je na tom něco vlasteneckého...(??? nechápu, ale pokud mi to může někdo objasnit, tak moc prosím... Asi mam špatné chápání... :D )A když už nevěděli co napsat, tak začali nadávat na bývalé protikandidáty... Asi si tento národ nezaslouží opravdu nic jiného... :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemám k tomu slov. Jestli někomu nevadí, že se náš prezident ztříská s prominutím jako to prase den před vystavováním korunovačních klenotů, pak už mu může tolerovat asi všechno. Dneska jsme to řešili v autě cestou do Prahy. Když se podíváš na ty lidi, co závidí, čtou Blesk a Aha, na internetu Novinky a Super a večer si s pivem sednou k Ordinaci v Růžové zahradě, popravdě nevím, co jsem čekala. Až budeme zase na dně a přijde revoluce, bude pravý čas a nejspíš i vůle zvolit osobnost jako byl Havel nebo je Schwarzenberg. Otázka je, jestli ji pak najdeme. Zatím to nevypadá, že se vyplatí být v téhle zemi pravdoláskař, tak aby nám nějací zbyli.

      Vymazat
    2. Navíc znevážení takovéto památky? Která má velkou duchovní hodnotu (tedy nejen tu...)? Je fakt, že Schwarzenberg taky není dle mých představ, ale v porovnání se zvoleným prezidentem...Chjo... Četl jsem krásný komentář na youtube. Slovák psal něco ve stylu, že si myslel, že jejich Ivan dělá ohromnou ostudu, ale Zeman je zřejmě soutěživý typ... :D

      Vymazat
    3. Aby to nevyznělo špatně... Schwarzenberg je podle mě morálně na výši, je inteligentní a umí reprezentovat... Ale některých věcí jsem se u něj obával... (a rozhodně není jeho projev to, co by mi vadilo)

      Vymazat
    4. Já teda Schwarzenberga velmi obdivuji a myslím si, že kdyby byl prezidentem on, nebylo by se absolutně čeho obávat, ale to je pochopitelně jenom můj názor. Ostatně je to hojně popsáno v článcích v období voleb (Proč, Srdeční záležitost atd.), takže to ty víš :) Nicméně tím komentářem o soutěživém typu jsi mě hodně pobavil :D Rozhodně to budu šířit! :)

      Vymazat
    5. Minimálně bychom měli velmi obstojného zástupce, který by mířil vpřed... A pro zahraničí bychom znamenali něco jiného, než je tomu teď... Jen čekám na další ostudu... Ale je faktem, že na ChechynaSlovakia (Československo, tedy Čečenskoslovensko... :D), co napsal nějakej Američan na CNN to stále nemá :D jo a šiř! ;)

      Vymazat
    6. No jeho projevy plné bonmotů jsou samy o sobě ostudné (viz SLovensko). Nebo ta záležitost s diplomaty, to jsem sem taky psala, jmenovalo se to Živelná pohroma, to mě vytočilo doběla. A jinak Čečenskoslovensko má článek s názvem Šmejdi :D Když to tak vidím, mám názor opravdu na všechno, už chápu, proč je mi to občas vyčítáno :D
      Ale fakt je, že v té volbě jsme mohli dopadnout mnohem líp nejen se Schwarzenbergem, ale i s Roithovou nebo Sobotkou. Bohužel, tohle je volba českého národa, se kterou budu muset žít. Lehce to nepůjde...

      Vymazat
  2. Každému, komu by naměřili v práci, autě nebo na kole alkohol v krvi by dali pokutu a měl by z toho nepříjemnosti ještě asi dost dlouho. A člověk o kterém to všichni vědí a zároveň je to "hlava státu" z toho nic nemá? Kde je spravedlnost?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně! Hlavně, že se sám rád prezentuje jako prezident lidu. To by to tu vypadalo, kdyby všichni fungovali jako on. Tento akt měl být veřejností odsouzen a nikoli považován za projev "lidskosti". Je to projev nezodpovědnosti a absolutního nedostatku pokory.

      Vymazat