pondělí 1. dubna 2013

Hledá se prezident



Přestože už jsem byla z kampaně unavená a z výsledku voleb víc než znechucená, kamarádka mě přemluvila, abychom snímek „Hledá se prezident“ přece jen shlédly.
Na rozdíl od Babovřesků, tato komedie je mimořádně vydařená. Máme možnost nahlédnout do volebních týmů jednotlivých kandidátů a nestačíme se divit. Zatímco Zeman zasvěceně rozebírá rozdíl mezi pitomcem a debilem, Fischer se postupně fotí v čím dál absurdnějších pózách.
Originální střih nabízí takové perly jako Táňu Fischerovou, která rozebírá, jak moc by si přála, aby její volební spot byl co nejvíce civilní, hlavně nechce načančaná stát před Hradčany, a hned po ní napudrovaného Dienstbiera natáčejícího svůj volební spot přímo před Pražským hradem. Mezi další skvostné scény tohoto dokumentu patří Schwarzenberg komentující Zemanův vítězný projev slovy: „Ten kecá nějak dlouho“ nebo opilec „Vašek“ honící věčnou kandidátku Bobošíkovou.
Jediné, co bych tomuto jinak podařenému filmu vytkla, je, že se podle mého názoru mohl tvůrci více odvázat a vytvořit alternativní konec. I tak ale mohu snímek doporučit.

2 komentáře:

  1. jo, tohle mám ve watchlistu. vypadá to hodně zajímavě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně doporučuji. Bála jsem se, že už mě to ničím nepřekvapí, protože jsem v těch volbách věděla o prvním posledním, ale je to opravdu výjmečně dobře udělané :)

      Vymazat