čtvrtek 10. ledna 2013

Srdeční záležitost

Zbývá poslední den do prezidentských voleb. Dlouho jsem váhala, jestli se k tomuto tématu mám vracet. Přesvědčil mě včerejší Koncert za slušného prezidenta. Přestože jsem měla před zkouškou, rozhodla jsem se jít a podpořit svého milovaného Karla. 
Předpokládala jsem, že bude dobrý, co mi ale vzalo dech, byly výpovědi jednotlivých účastníků. Prezident Havel v jednom ze svých posledních rozhovorů uvedl, že jako budoucího prezidenta by si přál právě Karla Schwarzenberga. Mezi dalšími jeho podporovateli se skví jména jako Zdeněk Svěrák, Jaroslav Uhlíř, Marie Rottrová, Bolek polívka, Jiří Švejnar, hudební skupiny Olympic a Nightwork, Ivan Mládek, Jiří MenzeL, Ondřej Vetchý, Oldřich Navrátil a mnoho dalších. Nejvíc ze všech projevů mě však zaujal ten hudebního kritika Jiřího Černého, tento stařičký avšak úctyhodný pán vážil cestu, aby řekl, že jeho rodina žila na pozemku rodu Schwarzenbergů a pevně věří, že jeho rodiče by mu za jeho volbu nevynadali. 
Nebudu tu rozepisovat, proč chci volit Karla Schwarzenberga, tomu se budu věnovat  jinde. Tady chci říct, že takovou atmosféru, jakou jsem zažila včera na náměstí Jiřího z Poděbrad, jsem nezažila nikdy v životě. Účast se odhaduje na 10 000, ale v tu chvíli mi připadalo, jako by nás tam v té zimě stálo milion, mačkali jsme se úplně hrozně, ale nikdo neměl špatnou náladu, byli tam lidé všech věkových kategorií včetně rodičů s úplně malými dětmi… Jedno z hesel Karlovy volební kampaně je sjednocovat, ne rozdělovat. Není ve funkci prezidenta, možná nikdy nebude, ale minimálně tohle už dokázal.

Žádné komentáře:

Okomentovat