středa 24. října 2012

Návštěvníci



„Jen krátká návštěva potěší“ – Vladimír Komárek.
 Asi to máme v rodině. Pamatuji si, jak se s námi jednou přišli naši noví sousedi pozdravit. Mamka jako správná hospodyňka otevřela víno a připravila něco drobného k zakousnutí. V určité fázi už ale mému milovanému tatínkovi připadalo, že jim to seznamování trvá nějak zbytečně dlouho, a proto se rozhodl zakročit. Hbitě sebral víno ze stolu a postavil si ho vedle svého křesla. Když to nezabralo, zapnul do probíhající konverzace televizi a postupně ji víc a víc zesiloval, až se mu podařilo sousedy vypudit.
Ne úplně svojí vinou jsem se dostala do mnohem horší situace. Maminka mého snoubence (kterou jsem měla až doteď moc ráda) se zná s maminkou kluka, který se rozhodl rok studovat v Itálii a při té příležitosti též procestovat Evropu. Čert tomu chtěl, aby si vybral Prahu, kde studuji. Mou budoucí tchýni nenapadlo nic lepšího, než mu na mě dát kontakt. Poté, co se mi sám pozval na dvě noci do bytu, jsem znejistěla…
Měla jsem ho vyzvednout na hlavním nádraží. Fotku mi neposlal, ač jsem o ni žádala, takže jsem tam šla takzvaně na blind. Venku před nádražím se jako vždy nacházeli pouze bezdomovci. Ten nejmladší z nich se zvedl a zamířil ke mně. Ano, byl to on, jen mezi ně svým zanedbaným vzhledem dokonale zapadl. To nejhorší mělo teprve přijít. Nejen, že prakticky nemluvil, a tak jsem vedla konverzaci za dva, ale to, co proběhlo o několik hodin později, nemělo konkurenci.
Na bytě prostě není postel navíc, a proto jsme se domluvili, že mu vezmu karimatku a přespí na zemi u mě v pokoji. Usnul přesně za 3 a půl minuty a o dalších 30 vteřin později začal chrápat. Nepředstavitelně. To bylo 23:23. Když bylo 1:47, měla jsem už takový vztek, že jsem si představovala, jak vstanu a vší silou ho kopnu, což nepomáhalo. To pochopitelně trvalo až do 7 do rána. Za tuto dobu jsem spala možná hodinu a půl… Dnes ráno jsem byla nejblíž touze někoho zavraždit ve svém životě, když se mě můj drahý návštěvník zeptal, zda nechrápal, že se snažil nechrápat… Návštěvy nebrat!!
PS: Hledám ubytování na dnešní noc, kdy tu ještě chrápající příšera spí.

2 komentáře:

  1. mělas říct, že ho nemůžeš přijmout, protože neumíš anglicky, to by měli pochopit.... :D

    OdpovědětVymazat
  2. Ano a jediný důvod, proč jsem zasnoubená s Američanem je proto, že mlčím :D

    OdpovědětVymazat